این دوستان خارجی یک همچین جمله ای دارن که خیلی به نظرم در بعضی از مسائل کاربردی و اثر گذار هست 

برای اثرگذاری بیشتر ما هم باید مثل اونا به انگلیسی بگیم just do it

حتما زمانهایی رو تجربه کردید که موضوع مهمی در ذهن تون در جریان هست و دنبال راه حل می گردید . منظور من موضوعات علمی و درسی نیست . 

مثلا خونه نشستید و مقداری حالتون خوش نیست . دوست دارید کاری انجام بدید و از این حال و هوا خارج بشین . هر چی که فکر میکنید به این می رسید که تمام کارها و رفتارها تکراری هست. اوکی من هم می دونم و شما هم میدونید سریع ترین روشها اونهایی هستند که شما نسبت بهش تجربه داشتید و در ذهنتون هست . 

دچار کلنجار نشوید بجاش فقط از جاتون بلند بشید و یک کاری رو انجام بدید. فقط انجام بدید . اصلا مهم نیست چه کاری فقط از اون فضا بیام بیرون کفایت میکنه . این وقتها هست که باید به خودمون بگیم just do it. 

یک سری از مسائل هست که برای همه ما مهمه مثل خوب بودن حال خودمون و عزیزانمون ، تفریحات ، انجام کارهایی که گذر زمان داخلش گم میشه ، گپ و گفت های ذوستانه و خانوادگی و از این دست موضوعات از نظر من نیاز به فکر کردن آنچنانی نداره و در بعضی از موارد اصلا لازم نیست که فسفر مصرف کنیم بلکه فقط لازم انجام بدیم . 

توی این طور موضوعات اینکه خواسته باشیم ذهنمون رو پر کنیم ازشون و بهشون فکر کنیم تنها و تنها سردرگمی و خستگی و گیج شدن نصیب مون میشه . اگر می بینیم در موضوعی با فکر کردن به نتیجه ای نمی رسیم تنها یک راه موثر در مقابل ما هست و اون هم انجام دادنش و باز هم در این لحظه است که باید بگیم just do it 

اینها حرفهایی بود که من به علی زدم . علی و خواهرش مشهد تنهایی زندگی میکنند و علی احساس میکنه که خواهرش زیادی اینجا تنهاست و دچار روزمرگی شده 

و کلی با خودش کلنجار می رفت که چیکار کنم که فضاش عوض بشه 

اره والا توی اینطور مسائل نباید به شکل و روش کار و رفتار فکر کرد فقط باید انجامش داد.